TantAugusta

Nya insikter

Publicerad 2009-09-10 19:56:30 i Allmänt,

De slår hårt. I det vackra sommarvädret mitt i september, faktiskt så varmt att man inte kan tänka sig att det någonsin ska bli vinter, vill jag helst cykla. Men jag kommer inte ens ut på en kvällspromenad efter förrättat dagsverk. Slaget i mellangärdet känns, det molar.

Insikten är, att de känslor jag själv just nu går omkring med, kommer ingen att ha för mig en dag. Det är förvirrande kluvet om det är en positiv eller negativ sak.

- Why do you live?  Min bror ställde frågan till en nyfunnen kamrat, en medpassagerare och fotograf från Chile, på flyget till Reykjavik. Han skulle egentligen fråga VAR han bodde. Ibland kan de enkla frågorna (lite galet ställda) och tankarna sätta djupa funderingar i gungning.

Det slutna och tomma rummet, med det i mitt tycke varma hjärtat, fylls aldrig. Rädslan får för stor plats. Why do You live?

Kommentarer

Postat av: Mikael

Publicerad 2009-09-12 17:12:04

En klen tröst kanske men jag skulle krama dej om jag var hos dej, jag vet inte vad mer jag ska säga men jag gråter med dej. Jag sänder en tanke till dej, dina nära och din mor den 18:e.

Kram

Postat av: Tant

Publicerad 2009-09-12 18:07:44

Det värmer att du tänker. Det känns som en kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela