TantAugusta

Fler riktiga människor

Publicerad 2010-12-15 23:03:48 i Allmänt,



Till min stora lycka finns det fler. Det fanns till exempel några vid samma bord som mig under årets julmiddag med jobbet, den som inte skulle bli av på grund av brist på pengar. (ja, kommunala skolor har det när det gäller personalen, friskolor har det också men då mest när det gäller elever) Men vi fick vår julmiddag och den var precis som en julmiddag brukar vara.

Den för kvällen utsedd till Riktigaste människan går det prata med utan att känna sig konstlad eller påpassad. Man kan vara sig själv för en liten stund. Det är så skönt, det är vila, det är frid. En sån person som man önskar allt gott i världen. Jag har fått förmånen att lära känna en till, det ger ljus i mörkret och luft i det tunga.

Och på min ena axel sitter TantAugusta och viskar att jag också är betydelsefull.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-12-17 19:52:31

Önskar så att jag kunde ta bort det onda eller åtminstone trösta lite. Men jag kan i alla fall lova dig att det inte alltid kommer att vara så här.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-17 20:15:59

Kära Åsa, just du får den här Tanten att hålla näsan över vattenytan och lårbenshalsen i sitt rätta läge - bara genom att du finns där med dina kloka ord. Varmt Tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela