TantAugusta

Över. Drivet.

Publicerad 2010-12-27 17:34:53 i Allmänt,



Julen är över och förväntningarna likaså. Det är skönt för alla - hemresande, bortresande, hemmavarande och hemlösa. Ibland lever man upp till sina egna. När det gäller andras är jag inte lika säker. På jobbet kanske man själv tycker att man gör mer än förväntat, medan andra tycker att man gör precis. Många gånger ser man dem som gör mindre än och som klarar sig lika bra, eller till och med bättre, ändå.

Den stora frågan är väl varför man gör mer än förväntat, i sina egna ögon alltså. Sitter det "i generna" eller är det ett skapat bekräftelsebehov? Eller är det ett slags maktmedel som driver en framåt? För egen del tycker jag att jag har "taggat ner" betydligt de sista åren. Men det är ju också relativt och många skulle nog inte alls hålla med.

Det jag hoppas på för det nya året och som jag verkligen ska ta mig en funderare över är vad jag mår bra av och behöver. Jag förväntar mig att jag kommer fram till ett bra beslut. Om det så innebär att jag åker iväg till en kibbutz eller börjar jobba på ett hunddagis eller bara fortsätter där jag är så blir det så. Jag undanber mig raljerande kring min obeslutsamhet för var, hur och när jag gör mina förändringar - de skadar ingen annan.

Att drömma och högt uttala sina drömmar är att vara lycklig en stund, så slå inte hål på dem. De spricker så lätt ändå.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-12-29 10:20:55

Dina drömmar är en viktig del av dig. Håll hårt i dem.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela