TantAugusta

Inte tid

Publicerad 2010-11-13 21:20:55 i Allmänt,

Fast det har jag egentligen. Man har alltid tid. Men man använder fel och då blir det såhär, det man gillar hinns inte med och prioriteringen ligger på det man måste. Men, för att citera Kjell Enhagers 5-åriga dotter; (hon borde vara 18 nu, det är längesen jag lyssnade på honom) Det enda man måste är att äta och skita. Det ligger en del i det.

Den här veckan har förhastade kommunpolitiker och chefer tagit lite underliga beslut utan konsekvensanalys gällande vår skola - så då fick jag plötsligt väldigt lite tid. Det fick många andra också, samt problem med sömnen och ganska ont i magen. Men det löste sig (inte magen alltså, utan problemen) och nu ska det flyta på som vanligt igen är det tänkt.

Vad "som vanligt" betyder på en gymnasieskola kan och vill jag inte skriva här. Men detta kan jag säga, det finns en anledning till att jag använder tiden som jag gör, med att ligga vaken, bekymra mig, bry mig och fundera på lösningar. Jag gillar mitt jobb med eleverna väldigt mycket. Jag gillar när de ber mig göra dem förbannade med mitt tjat för att de vet att de behöver det. Jag gillar när vi dansar "i-otakt-dans" när vi är trötta och behöver pigga upp oss. Jag gillar att de behöver mig, just nu.

Och då blir det inte så mycket över, till allt annat. Men jag hinner träna, sova och vara en smula social. Och äta, och skita.

Kommentarer

Postat av: Martin

Publicerad 2010-11-14 09:46:28

Jag har hört de som säger att det inte finns några måsten överhuvudtaget, utan det handlar om aktiva val.

"Jag väljer att .... därför att ......."

-Nu har jag bestämt mig för att gå ut med hundarna för att det gör oss gott för kropp och själ.

Postat av: Tant

Publicerad 2010-11-14 12:21:41

Ja, så är det. Men de aktiva valen görs med konsekvensanalys de med. Alltför ofta innebär det ett minuskonto när det gäller "egentid". Och vad jag är avundsjuk på er som får gå ut med hundarna - längtar efter sånt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela