TantAugusta

Apropå

Publicerad 2010-09-12 22:32:13 i Allmänt,


Själv rensade jag krabba på en fabrik i Norge.
Men så mycket pengar blev det inte



"Folk gör vad som helst för pengar. Arbetar till exempel"
Dick

Detta citat valt på grund av en skylt som Moderaterna (om den nu är på riktigt, kan vara ett montage. Oavsett min egen partitillhörighet så hoppas jag innerligen att ingen kommer på idén, igen, att göra en) tydligen vill vinna valet på; Arbete ger frihet. Mer än pinsamt. Men tydligen kom LO med samma finurliga formulering på affischer för ett antal år sedan - och fick sedan skyndsamt springa runt och riva ner dem när de insåg sitt misstag. Men de var ju som bekant inte först.

Det är svårt att skilja på ont och gott, på klart och grumligt och vishet och dårskap.

Själv blev jag, på väg hem från pubbesöket igår, bjuden på godis av Anton Abele. Ni vet han som startade en antivåldskampanj för några år sedan. Han tyckte att jag nog kanske kunde kryssa för hans namn på valsedeln. Jag hade druckit två öl, men så dimmig var jag inte att jag inte kom med motargument där. Jag kryssar inte nån för att jag blivit bjuden på godis och för att jag en stund får prata ur mig lite frustration över bland annat sjukförsäkringen. Särskilt när jag inte ens bestämt vad jag ska rösta på, i gott sällskap av en hel hop andra svenskar. Jag fick också tillfälle att tala om jag numera är nöjd med Herr Statsmininsterns styling. Hans tidigare alltför högt rakade polisonger gjorde att han såg ut som en pastor från någon av de frikyrkliga församlingar där jag tycker att de har de underligaste idéerna. Och så kan vi då rakt inte ha det. Han är ju ändå vår statsminister.

Kanhända är jag ute och cyklar, men det är vi också många som gör. Det viktigaste för mig i det här valet - nästan det enda jag riktigt bryr mig om - är att Sverigedemokraterna inte får de procent de behöver för att komma in i riksdagen. Gör de det så kommer jag fälla många tårar över människans dumhet.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-09-14 09:46:17

Kommer SD in i riksdagen så får vi emigrera. Köpa ett fint hus med varsin flygel på Mallis.

Postat av: Juno

Publicerad 2010-09-16 20:50:16

om du önskade det när du fyllde år kommer det att slå in =) stort grattis i efterskott, eller hur? kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela