TantAugusta

Mycket nu...

Publicerad 2011-04-02 22:08:25 i Allmänt,





Ja, jag vet. Det skrivs inte många rader här för tillfället. Desto mer på andra ställen. Jag har ju till exempel i ett svagt, eller om man vill starkt, ögonblick lovat att skriva klart Uppsatsen till augusti. Hoppla. Men den är igång, även om det nu inte går med en rasande fart. Jag har plötsligt blivit lite mer det nästan sociala under jag var under 90-talet, åtminstone nästan. Det tar tid, men det är kul och det ger energi.

Men fortfarande prioriterar jag träningen, och utan att skryta får jag lov att säga att jag faktiskt får hålla igen lite både fysiskt och verbalt för att inte knäcka en och annan 22-årig ung man. Hur kommer det sig att deras kroppar överhuvudtaget inte kan stava till bålstyrka? Idag blängde en man i 35-års åldern på mig, för att jag orkade mer. Jamen, kom igen då! Träna på vetja! Men, så vet jag också att jag själv kommer att få känna på det där, när jag ska ut med de ruskigt vältränade cykelkompisarna, när vägarna är rensopade. Det blir nåt att bita i det...

Som en vårförälskelse suger det i magen när jag tänker på stundande semester. Mallorca, igen, sjätte gången (om jag inte har räknat fel, det är i alla fall inte mindre än det) och lyckan är total. Jag, som aldrig packar förrän samma dag jag åker, har redan börjat prova jeansshortsen och kollat lämpliga cykeltröjor. Bibsen är klara, de skönaste och de finaste Drylanebibsen - plus ett par med med kortare ben så jag får jämna ut solbrännan lite. Bibs = cyklebyxor med hängslen, till info för den icke initierade. By the way så blir just Drylane aldrig utslitna, trots krock med både norrmän ocg annat löst folk samt kraftig och omedelbar kontakt med asfalt. Fantastiska, hoppas på nya sådana så småningom. De håller in magen bra också...

Ja,ja, ni ser. Det är dags igen. Det är cykelsäsong. Trist för några, himmelrike för andra. Tur att mina båda sambos är mer än förstående. De är till och med medskyldiga.

Kommentarer

Postat av: Juno

Publicerad 2011-04-09 09:44:18

Åh vad glad jag blir att läsa dina ord idag! Det finns hopp och glädje inom dig och nu när du kan ta ut dina älskade cyklar kommer den fram! Kör så det ryker nu tjejen!!!

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-04-14 15:31:33

Ja, fiii fanken. Kör så det ryker tjejen! Sedan kör vi så det ryker tillsammans när du kommer hem igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela