TantAugusta

Att välja väg

Publicerad 2011-07-22 21:10:47 i Allmänt,


Somligt har man inte möjlighet att välja överhuvudtaget



Jag tänker ofta på att välja rätt när jag väljer. Ibland är det mindre noga, som i exemplet Aftonbladet - Expressen. Ibland tror man sig välja men bara gör, bara finner sig i saker eller bara åker med på en känslokarusell. Allt kan man inte välja.

Men det som är mitt, det som är min energi och det som jag kan ansvara för, försöker jag också välja rätt väg för. Lägga energin på rätt saker, låta annat rinna av. Det som varit, har varit. Det som är, är nu. Det som kommer, kommer på grund av vad jag valt eller inte alls - för att jag valde fel. Då är det så. Och då har det varit.

Framåt, trampar jag.

Kommentarer

Postat av: M rbk

Publicerad 2011-08-20 14:35:32

Allt för ofta så märker jag att jag har valt fel eller t.o.m. ibland bara passivt inte valt alls (fast det är ju oxå ett val). JAG har förmågan att låta saker rinna av och i värsta fall låter jag en viss tidpunkt bli en ny startpunkt och försöker stoppa allt gammalt under tjocka täcken av mossa men det är inte alltid som min omgivning tycker att det passar. Det är inte alltid så enkelt att ta ställning fast det kanske alltid måste göras.

Men nu säger jag Skål och börjar om.

Postat av: Tant

Publicerad 2011-08-20 15:54:29

Kanske är förmågan att "låta rinna av" nåt man får med sig i kallkällvattnet från fjällen?



Och nu tycker jag verkligen att det är dags att säga Skål irl snart! Gillar att prata med dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela