TantAugusta

Tillbaka

Publicerad 2011-10-18 21:59:22 i Allmänt,


Energin har fått sig en påfyllnad igen, höstveckan på Mallorca hade det mesta. Värme, glädje, vänskap och sol. Och sol. Och sol. Jag fick skratta mycket, umgås med likasinnade urstarka kvinnor och män som gillar cykling och kaffe lika mycket som mig. Ändå blir det blir vemodigt och tomt när jag kommer hem till min lilla lya, rastlösheten gör att Friskis Ringen känns bra att tillbringa kvällarna på. Men benen är trötta och behöver vila så jag får ta det lugnt.

Tillbaka i den bokstavligt grå vardagen blir jag smärtsamt påmind om det sköra livet och hur tacksam jag ska vara för varje frisk dag. På grund av det förflyttas jag i minnet tillbaka till två år sedan, när jag vid den här tiden gjorde mitt bästa för att komma ur ett utmattningssyndrom som gjorde promenaden till affären till ett maraton. Dit ska jag inte igen och med ett soligt sinne som inte släpper in energitjuvar - så kommer jag kunna förhindra det.

Nu har jag en mörk höst framför mig, den kommer gå fort och det kommer bli jul. Då ska jag dricka mycket glögg så går den helgen fort också. Problem går att lösa bara man gör dem till sitt eget ansvar.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-10-20 14:26:36

Vi får glögga oss igenom det mörka. Köpte två av Blossas årgångsspecial, så startkapitalet finns.

Skål!

Postat av: Tant

Publicerad 2011-10-21 18:12:10

Jag är så glad att det finns vänner som dig att glögga med. Då är livet värdefullt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela