TantAugusta

Värme

Publicerad 2012-05-04 17:36:10 i Allmänt,


En stund fick jag hålla en hand. Det är inte så längesen så värmen sitter nästan kvar. En självständig stark kvinna upplevs nog stå emot både stormar och andra oväder som drabbar oss både mentalt och kroppsligt. Det gör jag, oftast. Men jag veknar och blir svag jag också ibland. Då är Folke, Frans och Fritz-Ibrahim lite hårda. Kalla, de bryr sig inte. I deras värld får man inte vara det. Och så blänger de på mig från sin plats i hallen.

Men jag fick hålla en hand en stund, och det var så skönt att veta att det enda den ville göra just då var att hålla just min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela