TantAugusta

Det paras

Publicerad 2013-03-06 22:37:14 i Allmänt,

 
I parken kuttrade några duvor och jag kunde ju inte låta bli att le. Samtidigt kom en träningskompis med förslaget att en annan träningskompis "kanske vore nåt", på vägen hem. Ja, det kanske vore nåt. Det där med nåt mer än en kompis. Men de enda tillfällen jag egentligen känner mig ensam är när jag ser ett riktigt gammalt par som strosar eller strävar framåt tillsammans. De som man ser på, att de gjort det länge, hållit ihop sen unga år, troligen hela livet. Och det är det ju ändå försent för så varför drömma om det?
 
När jag ser unga par som strosar, för de har väl inte riktigt hunnit börja sträva så mycket, så blir jag mest olycklig. Då tänker jag på allt elände de troligen kommer att behöva gå igenom, alla vedermödor, all osäkerhet och alla kval, men säkert fina stunder också. Jag är ju inte helt förtappad, jag minns att det var fint ibland. Men jag tycker inte riktigt att det var värt det. Tyvärr. Det var aldrig värt det onda, och jag känner mig nog faktiskt ganska tillfreds med mina cyklar. Ja. Det är nog helt enkelt så.

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2013-03-20 08:57:28

Länge sedan jag hälsat på dig, ser att du "möblerat om". Här i obygden håller vi så sakteliga på att tina fram men så kommer några dagar med isande vindar och man inser att än är inte vintern över. Några kuttrande duvor finns inte här inte...
Tycker din passion för cyklandet är spännande. Kan du ge mig ett tips på hur jag kommer igång? Är det ens någon mening att tro att det passar mig när jag inte ens tar mig till spinningpassen numera? Hur började det för dig? Några länkar för nybörjare? En nybörjarcykel, vad krävs av den? Oj, tusen frågor... sorry!

Svar: Åh, vad kul att höra ifrån dig! Jag har en massa tips, men det får vi kanske ta på telefonen eller via mail. Jag har tom. hittat cykelkompisar i Dta, så de borde du kunna hänga på så småningom också :-) Våren väntar jag på också, men möter den söderut så länge. Men jag saknar de fina fjällturerna i gnistrande snö, ibland bara i bikini. Magiskt vackert och dyrbara upplevelser. Kram på dig!
TantAugusta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela