TantAugusta

Pluskonto

Publicerad 2008-04-16 20:58:21 i Allmänt,

På pluskontot idag:

Jag har ett överskott av energi - hinner mer jobb än någonsin - och har kul. Fantastiskt.

Jag har framgångar i arbetet som vida överstiger mina egna jantelagsförgiftade tankar om mig själv. Ha!

Jag är permanentad - och ser inte äldre ut än jag är. Heureka.   image31 Glömde raka mig bara.

                                                                                                                                                                            

Jag har endast 9 (NIO!) dagar kvar innan jag befinner mig på Mallorca iförd osexiga cykelbyxorna - MED mycket god (dock icke-cyklande) väninna. Estupendo!

Jag har fortfarande en stark känsla för huruvida god service skola utföras. Efter två nätter på två olika hotell (Falun och Uppsala) finner jag att det fortfarande finns en enorm marknad för kundservice-kurser. Otroligt.

Jag har en tro på att jag skulle ha kunnat stoppa den kommunanställde galne gasmaskprydde man som iförd även diverse andra skyddskläder, med ett slags "blåsmonster" till maskin (och en jättemotor om går efter ljudet!), höll hela Faluns innerstad (jag vet, den är inte stor, men ändå) vaken natten till tisdag. Men jag gjorde det inte.

Jag fortsätter på banan - smal-snygg-framgångsrik, och inser - det funkar!  Även om det kanske kan jämföras med definitionen på kärlek i min hemby: 1% inbillning och 99% kåthet.

Jag har förstått trenden i landskapsarkitektur, om man går efter "min" park, Rosenlundsparken. Stavas lösgrus, sten, och oranga (!) mjuka stora mattor. Vi snackar dubbla basketplansstora mattor alltså. Gräs är numera kraftigt överreklamerat. Kanske något man hittat på för att barn inte ska råka ut för traumat; den gräsmatta jag lekte på som barn har jag dödat med flygresor och hårspray. Bra ide´.

Det funkar - bara man är pooosssseeeeetivvvv.

Kommentarer

Postat av: henrik

Publicerad 2008-04-16 22:27:42

permanentad .. nice nice.. har börja digga lockigt hår nå jevulsk efter jag o jonas va assist på wella visningen.

fubbis jag vill också vara utomlands har bara varit det 1 gång i mitt liv o då gick jag i årskurs 4a typ...

Postat av: Tant

Publicerad 2008-04-18 08:34:24

Vi var ju till Åland nyss ;)

Ja, permanent = kul! Och lättsamt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela