TantAugusta

Inte friskt

Publicerad 2008-08-19 21:54:36 i Allmänt,

Jag var ju på fest i lördags och firade fyra ting; en 40-årsdag, en 50-årsdag, en inflyttning - och som jag misstänkte - ett bröllop. Två huvudpersoner. Det var ca 90 festdeltagare där fyra var av mig kända sen tidigare, förutom den manliga huvudpersonen. Jag hade tur vid bordet, för jag fick sällskap av fyra otroligt humoristiska män. Helgrillat lamm, rött vin, mycket skratt, allt var toppen!

Som sig bör, så ska "brudparet" retas med lite, så en av festdeltagarna började klinga i glasen för att få dem att kyssas - länge. Det blev en hel del muntra kommentarer kring det, men mest över att brudparet faktiskt var förkylda. Det fick oss singlar att bli sådär mysigt bittert överens om att det var superbaciller som spreds - och att det var både upprörande och skitäckligt. Efter en lång eftertänksam tystnad kommer det med en suck från en av männen: Ja.....nog var det längesen man var förkyld alltid...  Nu var just denna bordsherre gift, så det är klart man undrar hur de har det?!

De senaste dagarnas energiflödande borgar också för en och annan åkomma, så en nästäppa kan ju alltid ha en annan anledning. 

Och ikväll kom tåren i ögonvrån över en tysk tyngdlyftare. Aschtung baby! Nånting inte så friskt är absolut på gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela