TantAugusta

Ha!

Publicerad 2008-12-29 16:24:05 i Allmänt,

Den är över! Hela den långa helgen är över! Och det bästa av allt är att jag har lurat den i år. Det har varit bättre än väntat och det förväntade ångest-tillståndet infann sig aldrig. I alla fall inte hos mig. Jag har haft en ovanligt avslappnad och skön julhelg, mycket åkande men det hör till för min del.  Jag har på en vecka sovit på fem olika ställen och har väl varit en smula förvirrad när jag vaknat. Särskilt i morse när mitt sällskap i sängen var en snörvlande boxer vid namn Diesel. Kramsjuk var han också. Utsikten från fönstret var obetalbar, soluppgång över Åreskutans "baksida", eller egentligen framsida som jag skulle vilja säga eftersom det är så mycket vackrare än den andra sidan med sina fula byggnader och kabinbanor och "fiskmåsar".

Just pga att det helt enkelt kändes som ett straff värre än något annat, att fira jul i år, så blev det inte så farligt. Tack vare "min familj", dvs min systers, och andra goda vänner så blev allting bra. Jag fick också två julklappar. En klart användbar T-shirt med passande tryck och en bok vars författare en gång skrattat mig rakt i fejset när han hade läst en av mina dikter. Ska med nöje kritisera sönder hans så kallade kriminalroman. Hehe. Men nu ska jag hem till mig och vila på riktigt, i långkalsingar och gammal sliten T-shirt och med förhoppning om ett riktigt bra slut på 2008. 

Nu hör jag annars inte till kategorin som målar fan på väggen så fort det är något, så det kommer inte bli en vana. Men just den här gången så var det nog faktiskt positivt att jag gjorde det. Tro för den skull inte att jag ser fram emot nästa års firande. Då får det bli cykling på Gran Canaria istället. Jag ska börja spara NU.

Kommentarer

Postat av: Anna Adielsson

Publicerad 2008-12-30 23:18:18

Glöm inte att lägga undan lite pengar till Ironman Florida i november också. ;-)

Postat av: Tant

Publicerad 2008-12-31 10:06:31

Du är galen...Ironman...I wish. Men vem vet, större under har skett ;)

Postat av: Juno

Publicerad 2008-12-31 17:00:27

Gott Slut & Gott Nytt År, ser fram emot ett nytt års bloggande från dig!



Puss.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela