TantAugusta

Dåligt samvete?

Publicerad 2008-01-12 20:52:47 i Allmänt,

I en liten papperpåse bredvid datorn finns 15 vykort som borde skrivas. Saken är den att hon (ja, tanten alltså), inte skötte sina vänskapliga kontakter som sig bör före jul. Anledningarna kan nog numreras, men tidigare nämnda sjukskrivning blev utfallet av detta - och nu sitter "hon" här - med samvetskval. Och inre konflikter för en diskussion i henne som säger att hon (okej då, JAG) är i sin fulla rätt att glömma, förtränga, och i den totala förvirringen så fullständigt bli chockad över - Att det blev jul igen 2007. Göta Petter skulle en gammal förebild säga.






Men nu ligger de ju där och väntar, så när ska de skrivas? Och vad ska skrivas? Korten säger i sig självt ganska mycket, det är kort med huvud och fötter gömda i papperpåse. Det är också kort med en vindögd Monalisa. Så jag kanske inte behöver skriva så mycket. Men, det faktum att några av min allra bästa vänner inte har skickat kort - som de alltid gör, aldrig glömmer, aldrig missar är oroväckande. Så de kanske är i samma läge som mig. Eller också så hjärtligt trötta på Tant som slutat hör av sig.

Det finns ett jättebra sätt att ta reda på sånt, ett jättebra sätt att sluta använda energi på att fundera över det, och ett jättebra sätt att få slut på samvetskvalen - nämligen till slut höra av sig - och skriva de f-bannade korten! Så nu gör jag det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela