TantAugusta

Förändringens vindar blåser

Publicerad 2008-01-28 22:32:16 i Allmänt,




Det är konstigt hur fort det kan vända, den här inställningen till "saker
och ting". Plötsligt blev livet gladare för att jag:

Skällt på en stycken personalchef - mycket lagrad irritation som pyste ut där...

Gjort ett "klipp" och hittade en 2000kr billigare resa till Mallis i maj. Tyvärr med SAS som flyg, vill ju inte ta med min sambo... (nej, inget har förändrats, det är en cykel!)

Och apropå det:

Har lovande dejt (!!!!!!!!!!!!!!!!) på fredag. Oj då. Hoppsan. Vad ska jag ha på mig. Hinner jag färga ögonbrynen... 

Är tjänstledig nästa vecka för att gå (livsavgörande?) kurs.

Har plötsligt ork för att vara social, träff med två stycken väninna en dag vardera - samma vecka.

Har stor plan att ta itu med överfull garderob - som innehåller 85% svart, 5% gråsvart, 5% urtvättad men bra och ha svart, 2% oidentiferbart och 3% röd-lila-petrol. Klart friskhetstecken. 

Går och lägger mig hungrig på kvällarna och njuter av det. 

Fått veta att mina elever också irriterar sig över andras skor på säten i T-banan.

Spännade fortsättning följer.



 

Kommentarer

Postat av: Zophie

Publicerad 2008-01-30 06:53:57

Nu jävlar var det fart på tanta! Jag hoppas att det smittar av sig så här över nätet.

Postat av: Tant

Publicerad 2008-01-30 21:27:30

Kära Zophie, jag skulle också önska att det postiva smittade. Däremot så har det en förmåga att även dra med sig det andra. Yin och Yang och svart och vitt och kallt och varmt - du vet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela