TantAugusta

Bara 17 kvar!

Publicerad 2008-07-23 20:25:39 i Allmänt,

Mil alltså. I min värld är det bara. Resan har varit skiftande och mycket intressant hittills, inte minst den inre. Och det är väl inte så konstigt att man lever ensam, när man klara sådant här ensam. En upptäckt bland många är i alla fall att det är roligare med fler människor omkring sig, den sociala biten har varit otroligt viktig för att jag ska orka vidare.

Och då förstår man (jag) ännu bättre hur vi fungerar - (och det är ju egentligen ganska enkelt) att  med rätt stöd, peppning och respekt för våra upptåg och infall - så klarar vi mer än vad som förväntas eller ens från början är tänkt. Respekt är ledordet, men skrivs sist här eftersom det många gånger används i fel forum eller vid för många tillfällen - och då hör man det inte, glömmer innebörden.

Jag har fått respekt för mitt upptåg, och jag är glad och rörd över det. Den känsla det ger mig, den styrka jag byggt,  kommer jag ta med mig och använda i fler sammanhang, för det är själva meningen med "upptågen".


Berättelsen om Tour de Dorotea får vänta en stund, den måste avslutas först.

Kommentarer

Postat av: grossshandlarn

Publicerad 2008-07-26 11:36:07

Reeeespect!

Postat av: Juno

Publicerad 2008-07-26 22:00:21

Till och med djup respekt. Jeez vad du är stark som företar dig Tour de Dorotea!!!



Själv tycker jag att jag är stark om jag i den här olidliga jävla värmen klarar av att överhuvudtaget gå utanför dörren utan att utmattad falla ihop som en blöt fläck på tomten....



Du är girlpower, mer av dig!

Postat av: Tant

Publicerad 2008-07-28 16:24:01

Tack, skönt att veta att "fansen" är kvar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela