TantAugusta

Fundringar del 2

Publicerad 2008-07-07 19:14:57 i Allmänt,

Det usla väder som rådde idag, rådde bot på en gammal väl infrätad ångest. Vindsförrådets rådande kaos. Is no more. Ha!

Tre (3!) sopsäckar fyllda med kläder och skor som sparats till...eftervärlden? Skulle inte tro att mina efterlevande släktingar skulle uppskatta att ta hand om det rasket - så nu är två säckar redan parkerade hos Stadsmissionen. Killen som tog emot sa ojdå. De var tunga och som sagt överfyllda. Jag drog dem på min gamla vagn tillhörande den "resväska" jag använde under mitt tidigare liv då jag sysslade med ryggproblem och annat skrot som inte är förenligt med den livsstil jag hänger mig åt numera.

Som bland annat innefattar en cykeltur Stockholm-Dorotea, om "krabborna kryper och ryggen håller", ett mycket internt uttryck (bara jag som vet vad det betyder egentligen) men som jag skulle kunna översätta till: "om cykelhjulen viner och slangarna håller". Planerade sovstopp är sex til antalet, fyra hos släkt och vänner, ett på vandrarhem och ett oplanerat var. Lada i Åsarna? Torgny Mogrens källare?

Packning? Nej. Så lite som möjligt, alltså bara det absolut nödvändigaste kommer med. Dvs mobil, kamera, pengar, energi, ett (1) ombyte, tandborste och allt som cykeln kan tänkas behöva.

Galen? Ja, troligen, åtminstone lite. Men i min värld är det betydligt roligare att leva så än med ett prestigefyllt men osäkert inre som hotar att göra varje litet "misstag" i livet till frätande förintande bittra upplevelser som formar ett helt enkelt skittråkigt liv. Bättre lyst till den sträng...



På krigsstigen? En smula. För det är fortfarande både personer och forum som vill sätta mig i fack bestämda av dem. Som tex i ett av forumen - där ska jag på grund av mitt gamla yrke bara vara intresserad av skvallertidningar. Många böcker och tidsskrifter jag måste göra mig av med på grund av detta. Men jag vill ju inte det.
Och eftersom jag har passerat "de 40" och dessutom är kvinna så får jag kommentaren; Håller du på med det där än!? (ref. till cykling) Eh,...ja... det gör jag. Visste liksom inte att det fanns en åldergsgräns för tjejerna.

Hejda er nu, bry er i er själva istället, raka benen om ni vill men skit i det om det inte känns bra. Ät på Macke Donalds om det är där din middag lagas, rök, snusa, sup, dansa salsa, spy på Allsång på Skansen. Läs porrtidningar, Fantomen och Vita serien, älska 1,2 ggr i veckan (eller vad fanken som är statistiskt uträknat) köp vita tubsockar och ha dem så mycket ni vill i era sandaler, ha till och med  för korta byxben ( även om det smärtar mig att gå med på det) snyt er i matkön och släpp en fis eller prata i mobilen på bion.

Men låt samtidigt mig leva mitt liv som jag vill. Tack på förhand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela