TantAugusta

SSF

Publicerad 2008-05-16 17:42:24 i Allmänt,

Smal, snygg och framgångsrik. Stryk framgång så får du rik. Lite ologiskt frågar du mig men nu är det ju så, "bokstavligen". Jag är inte tillräckligt smal ännu, snyggare än så här blir det inte hur man än jobbar på det (med dyra krämer och förhoppningar) och kan man väl inte räkna med i min ålder - och rik? Nehej, det verkar inte så, inte det här året heller. Byte av jobb = väldigt lite semesterdagar i sommar. Nu är det så att jag inte kan tänka mig att rucka på min tidigare plan att ha ett helt sommarlov i år (tja, det blir förkortat ändå med en vecka) och då har jag plötsligt ingen inkomst i tre veckor.

Kan man klaga?

Nej, det kan man faktiskt inte. Inet i ett land som Sverige med de möjligheter man ändå har, och med den hjälp jag har. Klart jag fixar det, och som min mamma sa: Du får väl plocka bär i höst och sälja! Det skulle jag se som semester det med, så gärna. Och vid Tants höga ålder så är det tid som är det viktigaste. Tänktid, sovtid, lästid, mattid, cykeltid.

Och om planen håller cyklar jag hem till Norrland i sommar - billigare kan det väl inte bli? Lite bananer på vägen, miljövänligt och sunt. Har jag tur hittar jag en "Juan" efter vägen som bjuder på kaffe.

image37

                     Vägvisaren Juan på Mallorca

Kommentarer

Postat av: Juno

Publicerad 2008-05-16 22:06:40

vill du vara barnvakt, klippa gräsmatta, rensa ogräs, måla om altanräcket, måla brokvisten eller bygga två trappor som extraknäck?

=)

Postat av: Tant

Publicerad 2008-05-17 16:19:37

Kanon! Vilken jobbsökarsajt! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela