TantAugusta

En dygd

Publicerad 2008-10-15 21:44:36 i Allmänt,

Mitt tålamod. Jag är uppriktigt imponerad.

Tänkte häromdagen att SVT nog kunde filmat en mycket intressant lektion. Där jag nog får erkänna att mitt tålamod ligger mig "i fatet" om man säger, jag borde vara lite hårdare. Men jag är nog lite chockad tror jag, jag får vänta in mig själv och ta tag i det så småningom när den lagt sig. Lyckligtvis har man andra lektioner som får en att förstå varför man arbetar med just det man arbetar, med.

Annat som prövar tålamodet är hälsan. Efter år av smärtor som fått mig att många gånger fundera över vad livet egentligen är värt och andra saker man funderar över när man hänger sig åt självömkan, så har jag ju egentligen bestämt mig för att aldrig gnälla över en förkylning. Å andra sidan så är det just avbrott som förkylningar och annat skräp som kan gör att jag hamnar i "ont" igen. Men jag tycker det räcker nu, tredje veckan och jag blir bara tröttare och fetare. Ta sig uppför några berg på cykel med en massa extrakilon blir inte lätt, det lär inte heller några långa sträckor med motvind bli.

Järnspikar och gnällspikar och en och annan popnit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela