TantAugusta

Blasé

Publicerad 2008-09-17 22:35:06 i Allmänt,

Under veckan kastas jag från föräldramöte som genomförs med hjälp av egen styrka och motivation att få dem att förstå att jag vill deras barns bästa - till den värld jag tidigare gett hela mitt hjärta och all energi. En värld som mer och mer känns ganska meningslös och blaskig. Ibland fantastiskt vacker och färgstark, lika ofta kylig och ointressant.

Ändå vet jag så väl vilka kunskaper, krafter, resurser som krävs för att genomföra till exempel den frisyrvisning jag sett ikväll. Jag har bara svårt att hitta något wow eller ooooahhh eller ens ett lite starkt: Häftigt! Jag tog en massa bilder, för elevernas skull - jag vet att det för dem är precis den reaktionen som kan komma. Om den inte blir det omvända; Usch vad fult! Grejen är ändå den att de åtminstone reagerar. Något som jag på ett sätt saknar att jag inte gör själv. Det är väl helt enkelt så att den "värld" som jag är i färd att lämna, är för liten. Trots att alla människor har en relation till den på ett eller annat sätt, så är den verkligt kreativa och konstnärliga delen av den så stängd eller bara omöjlig för den vanliga "dödliga" konsumenten.

Det känns inte som om jag kommer sakna den nämnvärt.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-18 06:58:54

Känner mig en aning 'analfabet' på just det här området, men har en idé om ett nytt inspirationsområde för er proffs! stuk på hår som skapas av diverse huvudskydd... nu har du redan hajat vad som kan komma...hockeyfrillan är ju en klassiker i sig, men hur snygg är den inte när den är helt nysvettad, direkt från hjälmen liksom, storsjön runt på cykel en regnig, blåsig dag, fantastisk stil på hårstråna efteråt, en heldag i kajak utför Vålån( schampot är i alla händelser noga ursköljt..)cykla utför Skutan med rajserhjälm, klämmer in öronen så att de helt integreras med hårväxten, svårt att se vad det ena slutar o det andra tar vid liksom...till sist den alpina frisyren, den gör ju mest ont, kan inte förstå hur ont de stackars hårrötterna kan göra efter ett antal timmar instängda i hjälmen, men smärtan borde synas för en sakkunnig på området..och den fantastiska hårvolymen som skapas av svett, tryck och för liten hjälm kan avnjutas av alla på after ski'n....



B

Postat av: Tant

Publicerad 2008-09-18 17:05:51

Du är inte helt fel ute - mycket av min egen inspiration kom av de frisyrer jag många gånger förvånades (och förfasades) över, som hade skapats utifrån en dröm under natten där jag var en helikopter. Mycket användbara som kreativ källa. Eller som skrämskott till otrevliga kunder.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-18 18:48:00

och sista meningen på begriplig svenska kan ju vara; - tryck och en för liten hjälm kan osv osv...frisyrakrobatik i en helikopter, det låter ju lite kul vetja ! ;-)

/ B

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela