TantAugusta

Hur det blev med smal, snygg och framgångsrik?

Publicerad 2008-09-02 22:19:01 i Allmänt,

Jo tack, man ska ju som bekant inte klaga. Men nog är det en del som är på fallrepet. Till exempel smal. Blir jag ju aldrig eftersom det inte går att krympa en kropp hur mycket som helst. Men lite mindre mjuk är ju önskvärt. Då kan jag inte äta grosshandlarns chokladmousse nån mer gång det här året.

Snygg? Det kan man enligt sägen "supa sig", men det var det längesen jag gjorde. Och jag vill minnas att det jag såg i spegeln då var rödmosigt, glansigt, förvridet och helt enkelt "nuärdetdagsattgåhemfult". Så det gjorde jag.

Framgångsrik? Ja, det är jag väl, men det har väl inte riktigt känts så på sistone. Avvaktar med ett riktigt svar där tror jag, för tidigt att säga.


Att allt är i betraktarens öga - håller jag inte med om. Det handlar om känsla, helt och hållet om känsla - och då ens egen. Det är den enda jag kan gå efter och det som gör att jag går framåt, och bakåt, ibland.

Just nu känns det sådär.

Kommentarer

Postat av: Juno

Publicerad 2008-09-04 11:09:59

Alltid snygg. Och allt är i betraktarens ögon, dina och andras.



Supfrasen lär väl vara ur betraktarens perspektiv den också?



"Här har du femhundra spänn, sup tills jag är snygg"



Skål och kram!

Postat av: Tant

Publicerad 2008-09-05 08:42:04

:) Snällt av dig! Det jag mnenar är att man sällan är snygg, eller framgångsrik för den delen om man inte känner det själv. Allt kommer från tanken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela