TantAugusta

Brända ben

Publicerad 2009-04-14 22:16:19 i Allmänt,

Hemma igen efter 10 dagar i cykelparadis. Faktiskt vann träningsvärken i låren över den i magen, men det var på håret. Den vann så stort att jag inte ens kunde cykla sista dagen, men 70 mil på 8 dagar är mycket om man inte cyklat nämvärt innan resan...

Aldrig har jag sett så lite av Mallorca heller. Nästan inget alls faktiskt, bara en och annan snabb utsikt innan nedfärd igen. Men många bakhjul och bakdelar. Mitt betyg på Mallorcas södra delar är klart godkänt, men partisk i målet som jag är efter att känna sig så hemma efter 4 år på norrsidan - så vinner den för min del. Cykeltrevlighetsmässigt alltså. Norrsidan känns som om den har mer att välja på, fler små och mysiga vägar och inte fullt så mycket trafik.

När det gäller bara trevlighetsmässigt så vinner ju den här resan. Förlösande och fantastiskt att få skratta så mycket att hela magen värker - dagen efter. Det var det längesen jag upplevde! Målet att utvecklas som cyklist är också uppnått. Jag vill ha mer!!!

Kommentarer

Postat av: Zophie

Publicerad 2009-04-15 21:47:32

Liiite avundsjuk är jag. Och inte så lite :) Välkommen hem!

Postat av: Juno

Publicerad 2009-04-16 10:29:53

Oh, inget avundsjuk är jag. På själva träningsvärken alltså. Fast lite av din feelgoodkänsla skulle jag inte dö av. Låter ändå härligt, cyklist eller inte!

Postat av: Helena

Publicerad 2009-04-17 11:41:32

Välkommen hem. Det låter underbart. Skratt blandat med härlig träningsvärk.

Jag cyklar allt jag förmår, och längtar och sparar till en "riktig" cykel med smala,smala hjul. Funderar på att åka och cykla på Mallorca istället för Training Camp i Portugal. Du inspirerar hela tiden. Tack för det. Härlig cykelhelg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela