Dynamik igen
Jag har börjat plugga igen. Dynamisk pedagogik med vetenskapsteorier, på halvfart. En väninna sa en gång att det bara fanns två lägen på mig; Full fart eller tvärstopp. Det är några år sedan det blev tvärstopp, men ska man tro vissa undersökningar så är jag i riskzonen.
Då kan man ju fråga sig hur man kommer på den mindre geniala iden att studera såpass mycket samtidigt som jag arbetar heltid, samtidigt som livet inte direkt har dansat fram på sistone och fortfarande håller mig i ett krampaktigt grepp. Det har inte dansat på väldigt länge om jag tänker efter. Det är bara hjulen som har rullat, snurrat och emellanåt blivit smorda. Mest av mig själv.
Vissa saker och vissa människor ger mer energi än dem tar, det vet vi alla. Dynamisk pedagogik och dem jag möter där tillhör den kategorin för mig. Så valet är ju självklart, även om det många gånger kommer bli tungt, särskilt med en C-uppsats hängande över mig. Jag är också fullt medveten om vad jag egentligen håller på med, men det får Doktor Hjärnskrynklare ta hand om - om och när vi ses.
Så försök inte komma med goda råd just nu, jag är medveten. Och hösten är precis i sin linda.
Då kan man ju fråga sig hur man kommer på den mindre geniala iden att studera såpass mycket samtidigt som jag arbetar heltid, samtidigt som livet inte direkt har dansat fram på sistone och fortfarande håller mig i ett krampaktigt grepp. Det har inte dansat på väldigt länge om jag tänker efter. Det är bara hjulen som har rullat, snurrat och emellanåt blivit smorda. Mest av mig själv.
Vissa saker och vissa människor ger mer energi än dem tar, det vet vi alla. Dynamisk pedagogik och dem jag möter där tillhör den kategorin för mig. Så valet är ju självklart, även om det många gånger kommer bli tungt, särskilt med en C-uppsats hängande över mig. Jag är också fullt medveten om vad jag egentligen håller på med, men det får Doktor Hjärnskrynklare ta hand om - om och när vi ses.
Så försök inte komma med goda råd just nu, jag är medveten. Och hösten är precis i sin linda.