TantAugusta

Dynamik igen

Publicerad 2009-08-22 20:33:11 i Allmänt,

Jag har börjat plugga igen. Dynamisk pedagogik med vetenskapsteorier, på halvfart. En väninna sa en gång att det bara fanns två lägen på mig; Full fart eller tvärstopp. Det är några år sedan det blev tvärstopp, men ska man tro vissa undersökningar så är jag i riskzonen.

Då kan man ju fråga sig hur man kommer på den mindre geniala iden att studera såpass mycket samtidigt som jag arbetar heltid, samtidigt som livet inte direkt har dansat fram på sistone och fortfarande håller mig i ett krampaktigt grepp. Det har inte dansat på väldigt länge om jag tänker efter. Det är bara hjulen som har rullat, snurrat och emellanåt blivit smorda. Mest av mig själv.

Vissa saker och vissa människor ger mer energi än dem tar, det vet vi alla. Dynamisk pedagogik och dem jag möter där tillhör den kategorin för mig. Så valet är ju självklart, även om det många gånger kommer bli tungt, särskilt med en C-uppsats hängande över mig. Jag är också fullt medveten om vad jag egentligen håller på med, men det får Doktor Hjärnskrynklare ta hand om - om och när vi ses.

Så försök inte komma med goda råd just nu, jag är medveten. Och hösten är precis i sin linda.

Kommentarer

Postat av: Juno

Publicerad 2009-08-23 13:43:56

hösten är i alla fall en härlig tid!

Postat av: ´väninnan i norr

Publicerad 2009-08-30 20:28:56

Tror att om man bara är medveten om allt detta så är man inte i riskzonen....kör på du!!Du är inte skapad för att sitta o knyppla på kammar`n,det tar vi när vi sitter på hemmet!Sköt om dej,kram

Postat av: Tant

Publicerad 2009-09-01 17:50:36

Juno - håller med, hösten är vackrast!



Väninnan i norr - var det inte du som sa att det bara finns två lägen på mig, "Full fart eller tvärstopp"? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela