TantAugusta

Magen också

Publicerad 2009-02-12 21:12:02 i Allmänt,





Energi till arbetet finns, men den här veckan har träningen fått vänta. En vila från den, återhämtning kan man kanske kalla det. Risken är att latmasken hinner upp mig när jag inte höjer pulsen som jag är van vid, men den har jag motat förr och då det ska nog gå den här gången också.

Men trött är jag, in i själen, behöver vila från så mycket. Men ibland går det inte när för många behöver ens kraft. Nya beslut som ska tas, nya groende planer och mycket arbete. Mer oro, men jag trampar på, precis som på cykeln. Som vanligt ser jag dessutom till att skaffa mig lite mer att göra, så nu är jag definitivt på väg att bli spinningledare på Friskis.

Saker att se fram emot är nästan enbart kopplat till cykling, höj på ögonbrynen nu - du som blir förvånad. Spin of Hope planerat tillsammans med cyklister från både när och fjärran. Mallorca, som jag innerligt hoppas inte blir inställt för min del, due to tillståndet. Men jag ska också upp till mina rötter om en vecka och denna gång längtar jag.

Häromdagen kände jag starkt hur pendlarbenen började göra sig redo, men jag har beslutat att vänta till efter sportlovet. Tiden och energin räcker inte ända fram till montering av pedaler. Hör och häpna. Men när det händer så ska jag ut, kanske en liten provrunda redan i helgen. För syre är bristvara, likaså ljus och de naturliga grundande behoven har för länge fått stå tillbaka. Andra förbereder sig för att fira Alla hjärtans dag och jag har fått en fjantig magkatarr. 

Kommentarer

Postat av: Martin

Publicerad 2009-02-12 22:37:45

"upp till mina rötter", det lät bra :-)

Välkommen upp, jag är säker på att både hjärtat o magen mår bra av det.

Postat av: Tant

Publicerad 2009-02-13 08:56:20

Ja, det blir skönt! Kan man tänka sig ett studiebesök på Strandenskolan?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela