TantAugusta

I wish

Publicerad 2009-01-19 21:12:29 i Allmänt,

På min kylskåpsdörr hänger två gulnade lappar. Det är två korta dikter som jag hittade i någon tidning i början av 90-talet och som jag gillade. Så jag skrev av dem med hjälp av en gammal skrivmaskin och satte dem på kylskåpet. Där har de hängt, trots att jag bytt kylskåp ungefär en 6 gånger sen dess. Bott på lite fler adresser, men på alla hade jag inte eget kylskåp.



Låt mig slippa alla dessa
otydlighetens apostlar
dessa korthus som varken står
eller faller

Ge mig en man av murat tegel
så ska jag hänga mig om halsen                                                                         
på honom

Stolt som en balkong!


Och:


Jag önskar inga stora ting
men nya och bättre mått
Inte en annan gärning
men kraft till den jag fått.




Jag kan inte låta bli att tänka; Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.


Och som pricken över i så ramlade min glasprydnad i form av en grodprins ner på golvet och gick i tusen bitar.

Kommentarer

Postat av: Juno

Publicerad 2009-01-23 09:48:49

åh nej!

Postat av: Tant

Publicerad 2009-01-23 23:53:14

Åh, jo.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela