TantAugusta

Paus

Publicerad 2009-07-04 22:36:25 i Allmänt,



I morgon ska det bli, det bär av mot fjällen. Så länge som jag har längtat efter att få komma tillbaka till Stekenjokk, Karitjärn, kanske se Blåsjön och Ankarede. Det som är så fantastiskt med de fjällen är asfaltvägen som går genom hela högfjället. I år kunde den till och med öppnas redan i maj, annars brukar det vara ungefär vid midsommar. När jag var barn var det en av de utflykter vi gjorde, kanske från lördag till söndag med en natt i tält. Lite fiskespö och korvgrillning och morfar med dragspel. Det var spännande.

Turen kommer bli cirka 20 mil, så det här inlägget får bli kort. Jag måste i säng. Jag ska med lite tur hinna upp innan de slutar servera middag på hotellet, för efter det finns det nog inget öppet tyvärr. Jag har iof med en del nödproviant i cykelväskan som stilpolisen nog skulle godkänna på min Folke, crossen.

Det ska bli skönt. Lite cykelmeditation. Bästa som finns när hjärnan är trött och kroppen liksom vrider sig och har krypningar av för lite motion. Lite cykling däruppe på måndag och sedan 20 mil hem. Sedan är jag på banan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela