TantAugusta

Annorlunda

Publicerad 2009-06-28 22:50:20 i Allmänt,




Det är så många olika människor som sitter omkring mig, när jag äter lunch i lasarettets restaurang. Hittills har jag bara vågat mig på de vegetariska alternativen, nötköttgryta och pizza ser skumt ut. Grönsaker är alltid grönsaker. Någon bredvid har ett bandage om handen. Ett par har ett nyfött barn. Några har sina jobbskjortor på sig,  de är väl läkare eller sköterskor.
 
I en rullstol sitter ett barn på kanske sju år, utan hår och med dropp i armen. I en säng vid utgången ligger en kvinna som fyller den till brädden och hon ser för tung ut för att kunna gå själv. Någon har en tub inopererad i halsen och väser istället för att prata. Allt känns annorlunda och främmande, själv har jag aldrig behövt tillbringa en enda natt på sjukhus på grund av den egna hälsan. Ta i trä.

Kommentarer

Postat av: Mikael

Publicerad 2009-06-29 07:59:34

Man ska verkligen vara glad åt att man inte behövt ligga på sjukhus, inte för att det på nåt sätt skulle vara dåligt där utan för att man har fått ha hälsan.

Jag själv har behövt utnyttja vården ett par gånger, en gång pga sjukdom och en gång efter en olycka. + för sjukvården men - för att det inte är så kul att ligga där.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela