TantAugusta

Underliga yrkesval

Publicerad 2009-03-24 21:21:40 i Allmänt,



I kläm kan man säga. Kläm kläm. Kläm kläm. Fyra gånger, två på varje sida. Kan kännas lite som att de som utför det försöker få de kära attributen blir (ännu?) slappare, men om det blir det vet jag faktiskt inte. Jag gick på gymet efteråt och körde lite bröstpress, det hjälpte säkert. Undersökningen gick på cirka 7 minuter och sköterskan sa ungefär lika många meningar till mig under tiden. Sen ska det komma ett besked på posten som säger att man är fläckfri. Om man har tur att ha hälsan. Jag pratar om mammografi, förstås, något som vi Tanter får börja gå på i en viss ålder.

Min erfarenhet är att man också får besked inom två veckor om de säger det, de är ganska effektiva häromkring när det gäller sjukvården. Tyvärr kan man inte säga detsamma om den uppe i Norrland, men det är ju å andra sidan "bara norrläningar" så det kanske inte är så noga? De har väl kört nog med skoter och det är dags att sluta bränna hemma nu, det är så billigt att köpa polskt. Arbetslösa är de också, bidragstagare. Eller gamla. Jag raljerar naturligtvis, men känner mig tvungen att tillägga det då det kan finnas någon som inte känner mig som läser - och som inte förstår det.

Inom sjukvården finns det många som har valt fel, men också många och förhoppningsvis fler som valt rätt. Några har blivit stora läkare inom sina områden just bara för att de kunde bli det. Inte för att de borde eller passade till det. Som stora som ser de ibland också som sitt kall att utbilda oss andra stackars obildade. Tröttsamt.

En sak är i alla fall säker, jag skulle inte passa att arbeta inom sjukvården. I synnerhet inte med att klämma bröst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela