TantAugusta

Vänta

Publicerad 2009-03-22 09:54:45 i Allmänt,

Att vänta är ett tillstånd att räkna med. Vi väntar ofta på något bättre. Vi väntar på solen, väntar på våren, på sommaren och ledigheten. Jag väntar under dagen på elever, på lunchen, på att lektionen ska börja igen och på bussen hem.

Jag väntar på prinsen, på kungen och på känslan att förstå. Jag väntar på lönen, på flygtider och på en cortado vid ett litet bord på en trottoar i Caimari. Jag väntar på nästa besked som jag inte vill ha. Jag väntar också på att andra ska förstå.

Att leva är en ständig väntan på döden. Medan vi väntar kan vi välja att leva, uppmärksamt.

Kommentarer

Postat av: Mikael

Publicerad 2009-03-22 16:26:16

Jag väntar oxå, har bara aldrig förstått vad jag väntar på och därför kanske jag har missat det.

Uppmärksamhet är rätt ord på livets väg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela