TantAugusta

Dagens Dick

Publicerad 2009-11-21 22:38:19 i Allmänt,



                                                        


"Livet är ingen dans på rosor men vad är det för fel på kattfot och blåviol?"


Aforismen kommer ur min "bibel", Rickard Stenbergs; Dick, teckningar och aforismer. Tyvärr nästan omöjlig att få tag på i bokhandeln, men hittar jag fler så köper jag. Det är stor risk att mitt exemplar blir väldigt slitet med åren. Och ja, jag tar den med mig om det börjar brinna, tillsammans med ugglan och Cuben.

Benen börjar fungera ganska normalt efter kraschen, får bara lite "bakåtsläng" ibland, av typen "vi-som-suttit-för-länge-på-parkbänken". Det tar lite tid nedför trappor också men jag och de andra tanterna samsas om ledstången. Jag ska iväg på röntgen nr.3 som är en magnetröntgen och besök hos ortoped. Sen ska jag väl bli som ny får vi hoppas, cykelsäsongen 2010 har ju börjat redan. Mycket papper blir det också, brev till försäkringsbolag 1,2 och 3. Jobbets försäkring är redan ordnad. Så man ska gott om tid när man hamnat på en Volvo. 

I övrigt har jag ju att se fram emot att nu är det snart jul igen. Hurra.

 

 

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-11-23 13:42:47

Ah... jag vädrar hopp! Säsongen 2010 har förvisso börjat, men känn för all del ingen stress. Det är gott om tid till att få pigga starka ben och slipa formen. Vi hinner!

Postat av: Tant

Publicerad 2009-11-23 21:06:58

Käraste Åsa, just idag är jag modfälld. Men det går ju upp och ner som allt annat. La Marmotte, La Marmotte, La Marmotte, La marmotte, La Marmotte...

Postat av: katinka stenberg michal

Publicerad 2011-10-15 13:07:09

Min pappa, Rickard Stenberg! Blir så glad att folk uppskattar hans verk så mycket.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-12-13 19:58:09

Hej.
Hamnade av en slump på din blogg, letar du fortfarande efer boken Dick dikter och afroismer har jag några till salu. Finns på FB G:a Broskolans outlet
Mvh /Pernilla

Svar: Gärna! Jag är absolut intresserad!
TantAugusta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela