TantAugusta

Jag lever mitt liv och det lever sitt.

Publicerad 2009-11-04 21:35:54 i Allmänt,

Jag klev ur duschen, torkade av mig och svepte in mig i en skön morgonrock. Sen tog jag på mig min favoritparfym och sminkade mig sparsamt eftersom min fräscha hy inte behöver så mycket make-up. Jag tog sedan på mig den sköna och mycket smickrande klänningen som föll så vackert kring min kropp. De högklackade matchande skorna i mjukaste skinn väntade i hallen. Jag tog på mig dem och den nya kappan och klev ut för att vänta på taxin. När den kom gav jag chauffören adressen och vi åkte iväg. Förväntansfull drömde jag mig bort och tänkte på den underbara kväll som det här skulle bli, på tu man hand på en fantastisk restaurang.

Sen vaknade jag, klev in i duschen, torkade snabbt av mig, spacklade fejset ordentligt och klev in i de paltor som hängde längst ut i garderoben, åt en filtallrik och åkte till jobbet med 474an.

Vilket år som helst är det min tur.

Kommentarer

Postat av: B.

Publicerad 2009-11-05 08:25:15

Förutom att du skulle kunna skriva en skönlitterär bok vilken dag som helst så ser jag ju nu att du också skulle kunna tjäna lite extra kulor på att skicka in noveller till Allas veckotidning!

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-11-05 14:04:28

Du är ju bara för skön! När kommer boken? Och ja, när som helst är det tur. KRAM

Postat av: Tant

Publicerad 2009-11-05 18:56:36

Ni är alltför vänliga! Men Allas, tja - skulle kanske kunna höja nivån där liiiite i alla fall :)

Postat av: Juno

Publicerad 2009-11-05 20:55:21

hel roman, harlequin =)

skojjar bara.

Postat av: Zophie

Publicerad 2009-11-05 22:17:25

Bullshit! Alla år är dina år och du är min förebild i det mesta, och framför allt behöver du ingen tur när du gör allt så bra alldeles själv.

Postat av: Martin

Publicerad 2009-11-06 14:13:23

Jag fattar inte riktigt... somnade Du i taxin?

Postat av: Tant

Publicerad 2009-11-06 21:02:17

Kära Martin, be din sambo förklara :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela