TantAugusta

Baklava

Publicerad 2009-10-22 16:15:47 i Allmänt,

Om en halvtimma kommer taxin och kroppen är i ett pirrigt förväntansfullt tillstånd. Snart ska jag få vila. Vila i min omsorg om mig själv. Det pirriga tillståndet gör nästan ont, trots att det enda jag ser framför mig är att bara få lägga mig ner - och vila. Tanken gör att det också gör ont i bröstet och en klump dyker upp i halsen. Att det ska vara så tydligt. Allt man trycker undan, håller ifrån sig, det pockar på. Vill ut. Jag tänker inte använda baklavan som en tillfälligt energifrigörelse, jag tänker att jag släpper den här gången. Kanske. 

Kommentarer

Postat av: Puckolina

Publicerad 2009-10-22 20:49:29

Baklava är en turkisk kaka...? Jag förstår inte riktigt...

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-10-27 13:38:28

Hoppas vilan och värmen är härlig och innerlig. Det var verkligen din tur nu.

Postat av: Tant

Publicerad 2009-10-31 16:28:00

Juno - du är ingen Puckolina :) Det var ju lite långsökt det där med baklavan... Men TEF är ett begrepp inom Sorgbearbetning och betyder att man använder olika saker för att döva "ont" i själen med. Som t.ex mat, alkohol eller droger. Och baklava är mycket riktigt en turkisk kaka. Jag åt bara tre... ;)

Åsa - Tack, ja, värmen var skön!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela