TantAugusta

Fel beslut?

Publicerad 2009-09-25 19:30:39 i Allmänt,



Plötslig kom jag upp ur underjorden, rakt ut på Drottninggatan. Det var så mycket folk, jag förbannade det idiotiska företaget att stanna med T-banan just där. På väg hem från lärarhögskolan var det bara så trevligt att snick-snacka lite med en av de bästa kompisarna från kursen - vi är inne på fjärde året tillsammans. Så jag glömde att jag känner mig lite vimsig just nu, glömde att det är urjobbigt med en massa människor.

Men så sken solen så vackert så jag tänkte att jag provar, jag testar att gå till Gamla stan så kan jag ta T-banan därifrån. I sakta mak letade jag mig igenom stan på de lite mindre befolkade gatorna. Hela tiden längtade jag efter grönt. Men så gick jag förbi Gamla stan också, så jag hamnade på Söder. Där kändes det riktigt jobbigt att gå ner i underjorden igen, ingen sol och tjockt av folk som alltid på Södermalm. Så jag promenerade ända hem, fick skavsår och var riktigt nöjd med det. Vik hädan, utmattnings-symdrom och tjafs! Nu vill jag bli som vanligt igen!

Kommentarer

Postat av: Martin

Publicerad 2009-09-25 20:50:23

Att röra på sig kan väl aldrig vara fel, dår har Du nog en hel del att lära 08:orna.

Jag vet dom som kan eskortera vackra flickor tvärsigenom stan bara för att det är trevligt.......

utan att få skavsår!

Postat av: Tant

Publicerad 2009-09-25 22:08:31

Läste precis i DN (tror jag) att många rör på sig mer här än där det är långa avstånd. Man menar att man då tar bilen från A till B. Här måste man gå en bit till banan eller bussen. Men jag vet inte jag... men såna gentlemän som eskorterar damer/flickor över hela stan, det finns INTE här.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela