TantAugusta

Inte visste jag

Publicerad 2009-09-21 14:58:16 i Allmänt,



Så är det över då. Men det är det ju ändå inte. Sorgen hänger kvar och kommer så att göra, länge, men förminskad. Min rejäla förkylning tog en paus under begravningsdagen för att sedan förvandlas till en slags kraftig fylla på Ålandsbåten. Jag är yr och mår illa - kanske virus, kanske annat. Jobba går i alla fall inte och den redan kraftigt decimerade ekonomin decimeras ytterligare. Men det är säkert någon mening med det också. En mening med det är som jag upptäckt är att känna att det är väldigt roligt att gå på jobbet. Det viktigaste man har är inte pengar, utan hälsa. Så kom igen då hälsan, kom och hälsa på! Det har varit nog med sjukhus och vitrockar för det här året nu. 

Begravningen blev som den var tänkt förutom några detaljer, som i huvudsak var positiva. Men stressen innan med allt som skulle fixas tog ändå bort mycket av tankar som jag hade velat ha. Men det är väl så på begravningar, de anhöriga har så mycket att göra att de inte hinner sörja. Så, poff, så var det över. Och det är ju just det, man vill inte att det ska vara över. Man vill ha det som förut.

Och fortfarande verkar jag inte ha fattat, att de dagar som kommer och går, att det är livet.

Kommentarer

Postat av: Martin

Publicerad 2009-09-21 17:36:10

Åh, vad jag känner igen mig!

Fast jag håller inte riktigt med om det där sista. Jag envisas med att intala mig själv att livet inte är de dagar som gått utan de dagar man minns.



Kram!

Postat av: Tant

Publicerad 2009-09-21 18:15:04

Visst är det så, de dagar man minns. Men att hålla i minnet att göra de dagar som är, just nu, så värdefulla som möjligt - bara vara närvarande. Det är det. Som är grejen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela