TantAugusta

Måste ringa

Publicerad 2009-09-09 22:46:51 i Allmänt,

Bubblan är där, men jag går ut och in i den. Känner mig ganska humör-lös. Ett lyckorus gick genom kroppen ikväll när jag hade ett par timmar att bara sitta framför TVn, ensam med en kaffe och en baklava. Egentligen var jag sugen på en öl, men det kändes lite billigt att köpa med sig en folkbärs - lite tragiskt liksom.

Ett annat slags lyckosrus när mina elever kom med blommor till mig igår. Man tror inte att gymnasieelever i en "stockholmsförort" gör sånt. Men det gör de, bevisligen, och Fröken fick mycket fuktiga ögon.

Nästa rus för att jag snart har en ledig helg framför mig, som ska innehålla cykling igen, som ska ge mig vila. Ett annat för att jag har en fräsch lunch med till jobbet. Enkla saker, små ting som betyder mycket. 

Men jag är hela tiden på väg till telefonen, måste ringa. Måste ringa och berätta det här. Eller det där. Men det går ju inte. Eller också gör det det, man behöver helt enkelt inte ringa alls. Du skulle se vilken fin bukett jag har fått, mamma!

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2009-09-10 10:40:40

Åh, vad jag känner igen mig i det där. Jag kan säga att känslan att man vill ta upp luren och ringa kan vara kvar i många år... (jag minns att jag gjorde en helknäpp grej en gång, men det törs jag inte berätta om här för då blir jag idiotförklarad...)

Ha en bra helg, kram på dig!

Postat av: Tant

Publicerad 2009-09-10 18:15:35

Ja, mamma är mamma oavsett när hon försvinner från jorden. Kram på dig också!

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-09-12 22:44:08

Jag tror att din mamma såg blommorna. Och att hon till och med var där när du fick dem.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela