TantAugusta

Mina herrar

Publicerad 2010-01-16 15:26:10 i Allmänt,





Åh, jodå - jag har också provat. Nätdejting. Stundom fantastiskt, roligt och kul. Medan några får en att känna sig oväntat klumpig och ful. När man väl gått med på en date, står några med förvånat tappat ansikte, oförstående över att jag inte har packningen med mig på en gång. Radhuset står klart, barnen ligger och sover varannan vecka och plattTVn är på med Lets Dance på lagom volym. Nästa vände på klacken redan innan latten, jag stämde för dåligt in på hans bild av mig. Men snälla Farbror, jag ser ut sån - kanske är det dags att byta dina glasögon?

Lätt som en plätt är det inte, men roande och intressant. Jag erkänner dock att längtan efter en hund blir större och större för varje dag.
 
Och den diktsamling som tummats mest i min hylla åker fram, jag läser;


Lagom lång

- Och lagom lång är du
sa han
när han kramade om mig
som om jag vore ett fynd på rea

- Jag önskar jag kunde säga detsamma
svarade jag
och tog på mig
mina högklackade.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-01-17 09:47:22

Hahahaha.... ja, det är ingen barnlek du har gett dig in i. En riktig djungel på gott och ont. Men det är ju bra att rötäggen ger sig till känna direkt, så slipper du lägga tid och energi på dem:-)

Postat av: Martin

Publicerad 2010-01-17 15:52:20

Nätfiske kan ju innebära att riktigt fula fiskar fastnar....så var försiktig.

Betet är ju av bra kvalitét!

Postat av: Tant

Publicerad 2010-01-17 22:23:55

Åsa - exakt så tänkte jag också...när jag tänkt efter lite ;)

Martin - Du vet verkligen vad en Tant vill höra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela