TantAugusta

Svettig men nöjd

Publicerad 2010-07-21 23:23:34 i Allmänt,


Sommaren går i en rasande fart men fortfarande är det mycket kvar och mycket kvar att göra också. Planen är att försöka ägna resten åt mer förlustelser av olika slag. Jag gör bara saker som känns bra och som jag mår bra av. Jag njuter av varje dag nästan dubbelt, som för att kompensera för den vila och den egna tiden jag inte hade förra sommaren. Jag väljer att fokusera på det positiva och försöker glädja mig åt att den onda foten (som fick sig en tjockablängare när vi bar prylar till auktionen förra veckan) bara är ond - om nu Dorotea sjukstugas röntgenplåtar visade rätt. Och det får man väl tro. Men nog är det väl fanken att det skulle hända nu, det börjar "gå troll" i skadestatistiken för min del. Fula troll. Spott och fräs, vik hädan och ge er av. Nu räcker det.

Närmast att se fram emot är skärgårdsvistelse och mer resande. Förhoppningsvis cykling. Rensa hemma för att få plats med minnen av förfäder och saker med affektionsvärde. Sen är det snart höst igen - och det blir nog skönt det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela