TantAugusta

Flexibla Dick

Publicerad 2010-05-11 19:47:36 i Allmänt,


"Fördelen med en fast handlingsplan är att det verkar hända nåt när man ändrar i den"


Ibland när jag läser i min lilla "bibel", Dick, Teckningar och aforismer (som är totalt omöjlig att hitta fler exemplar av, fanken också!) så tycker jag det är så sorgligt att dess författare dog så tidigt. Det fanns säkert så mycket mer att ge oss av underfundigheter.

På en skola gäller det att ha en hög halt av flexibilitet. På min skola gäller den högsta halten, upp i taknocken ungefär - och då skulle ni se hur högt det är i tak i den gamla badkarsfabriken. Men vi fungerar, fungerar så, och fungerar väl. Men ibland ringer det i mitt huvud några ord från en tidigare chef, som i en diskussion om just flexibiliteten i det arbetslag jag ingick i då sa, att det ibland kanske inte är bara av godo att vara så förbaskat flexibla. Jag kan se en del negativa inslag när det gäller vår, men jag kan inte göra nåt åt det. Jag vet inte ens om jag vill.

Så jag flexibiliterar på och hjärnan snurrar med.

Kommentarer

Postat av: Juno

Publicerad 2010-05-14 19:50:06

skriver under på detta. en klar nackdel med att vara flexibel som fan är man jobbar dygnet runt med att genomföra det flexibla man just gick med på =(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela