TantAugusta

Att ta beslut

Publicerad 2010-11-28 20:04:32 i Allmänt,


Mycket handlar om beslutsamhet. Att bestämma sig, att lura ödet på dess luriga kluriga händelser och göra det bästa man kan åt sin egen situation. Men när man inte vet. När man inte har modet att våga hoppa, våga prova eller släppa taget. När intellektet styr undan de känslor som vill fram och man hela tiden hoppas att det ska bli bättre. Bara av sig självt.

I funderingarna, eller fundringarna som jag väljer att kalla det, kämpar jag själv med ostyriga och inte så positiva känslor och tankar. Har jag lurat mig själv att välja fel, eller råkade det blir rätt när jag kämpade med ödet. Kan jag någonsin få svar på frågorna? Det enda jag vet att är att jag valt det jag kunde välja, det som för tillfället kändes rätt och det som mitt så undangömda och hårt inkapslade hjärta faktiskt vågade släppa in.

I den pressande gråten som jag som vanligt trycker undan ryms frusterade skrik, ilska och rädsla. Jag pressar ihop allt till en hård liten kula som inte tar så mycket plats. Den ramlar in i utrymmet för bortträngda känslor och minnen, och vid stöten mot de andra kulorna känner jag hur kroppen vinglar till. Snart är de för många.

Och jag väntar.

Kommentarer

Postat av: Juno

Publicerad 2010-11-28 21:57:55

Du det låter faktiskt väldigt tungt nu. om du vill ha en till vän att prata med... efternamn.fö[email protected]



Kram!

Postat av: Tant

Publicerad 2010-11-28 22:16:03

Tack, du är en vän! Och jag får lov att erkänna att jag inte kommer ihåg ditt ef.namn...skäms...

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-01 23:02:33

alla kan ju inte ha ett lika enkelt efternamn som du =) dessutom har jag bytt sedan du klippte mig så du är jätteförlåten! /abrahamsson

Postat av: En tant till

Publicerad 2010-12-02 11:30:23

Ja om man ska välja mellan att intellekt eller känsla ska få styra så tror jag på känslan. Fast det är ju aldrig enkelt. Kanske kan det bli fel hur man än gör men mer fel än att köra över sin magkänsla kan det aldrig bli tror jag. Jag vet att du kan välja och välja rätt, för du är en vacker och klok kvinna i dina bästa år! Hoppas bara att du orkar vänta på det rätta ögonblicket. En vinterkall, men hjärtevarm kram från mig till dig.

Postat av: Tant

Publicerad 2010-12-03 10:31:43

Alla vi/ni kloka Tanter! Och inte hamnar vi på "en speciell plats i helvetet heller" (för kvinnor som inte stöttar varandra) Tack för vi/ni finns! Kram tillbaka!

Postat av: norrlandstanten

Publicerad 2010-12-04 22:11:59

hmmmm.....undrar om det ligger i luften alla dessa beslut,eller är det helt enkelt åldern!Ska bli mysigt att få uppdatera om några veckor!Tills dess,kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela