TantAugusta

Drömmar och mål

Publicerad 2010-10-02 10:46:26 i Allmänt,


I dagens DN kan man läsa en lång artikel om Torgny Lindgren. Han säger i intervjun att hans liv bestått av 90% plikt och 10% lust. Och att han har "en känsla av att ha genomfört fel liv". Jag är säkert inte ensam om att känna igen mig i dessa rader. Så mycket annat, så mycket mer som man kunde ha gjort. I igenkännandet kryper känslan av misslyckande över mig, och frustration över att tiden för att "göra om, göra rätt" är så kort. Det är inte en positiv känsla men rätt använd kan den kanske hjälpa till att ge livet den mening jag söker. Men eftersom magkänslan på sista tiden blivit förkastad av diverse forskare så vet jag inte hur jag ska göra de rätta valen. Logik och realism är för mig inte de begrepp som ligger närmast drömmar.

Jag får påminna mig om att gå tillbaka till nuet, till det som faktiskt är. Inte då, inte sen - men nu. Vad vill jag nu?

Jag vill annat.

Kommentarer

Postat av: Juno

Publicerad 2010-10-06 06:16:31

Kära Tant.



"Göra om och göra rätt" låter så hårt, kan du inte bara tänka att det alltid finns tid för att göra nytt? Och allt måste kanske inte vara annat?



Jag vill också göra annat. Ska vi ordna en skrivarstuga och sitta tillsammans och skriva på våra böcker?



En kram ska du ha!

Postat av: Tant

Publicerad 2010-10-06 20:30:22

Åh, tänk vad det vore inspirerande med en skrivarstuga! Stor kram tillbaka!

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-10-11 13:10:21

Men... du är ju summan av allt du har gjort. Utan alla dina val och handlingar hade du inte varit den du är just nu. Och då hade jag saknat dig enormt!

Postat av: Tant

Publicerad 2010-10-11 22:21:02

Åsa - det är fantastiskt att få vara den man är med en vän som dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela