TantAugusta

Rädslan

Publicerad 2010-10-17 12:26:04 i Allmänt,



"Risken med att ta sig i kragen är att man tappar fotfästet istället"
Dick


Den ständiga känslomässiga pendlingen tar på. Den är inte dramatisk, aldrig har jag behövt vare sig ångetsdämpande medel eller uppåt-tjack. Jag har fixat det själv, med "positiva" tankar och en och annan god vän. Ibland behöver man inte tänka alls, tillvaron är så positiv som den kan bli och allt flyter på som Ljusnan en vårdag. Som igår, i skogen på en cykel med tre andra tjoande cyklister.

Men så kryper hopplösheten över en och det mesta känns lite meningslöst. Ett uppgivet varför då? Och för att stockar sig i halsen. Allt är självvalt, det liv jag lever, den situation jag är i och det arbete jag utför. Jag kommer ändå inte över känslan att det var nåt annat, nåt jag missade, nåt som glimtade förbi en gång men som jag just då struntade i att se, eller i dimman skrattade bort. Kroppen säger att jag fortfarande är ung och stark. Sinnet säger att jag snart är en ensam gammal Tant som man måste höra av sig till. Jag behöver absolut snart en ny "så länge krabborna kryper och ryggen håller-period". Det här är inte utveckling.

Kommentarer

Postat av: Zophie

Publicerad 2010-10-18 18:44:33

"En gammal tant som man måste höra av sig till", nej vet du vad! :) Men det är svårt det där... om man valde rätt eller alls fick välja. Jag är i alla fall väldigt glad över att Moster alltid finns där för att ge goda råd till sin hopplösa systerdotter.

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-10-23 12:40:38

Nä, aldrig blir du en tant man måste höra av sig till. Herre gud, jag tycker ju att det är jobbigt att du är ute och har kul med andra kompisar i dag! ;-) Men det kanske är dags för förändring snart? Trådarna får du dra i själv, men jag står gärna bredvid och håller dig i handen! :o)

Postat av: Tant

Publicerad 2010-10-24 22:46:25

Nån sån systerdotter har jag inte. Bara två underbara.

Och Åsa, nu blåser det förändringens vindar och håller vi händerna och kedjan intakt så går det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela