TantAugusta

Jobbe?

Publicerad 2011-01-08 21:19:17 i Allmänt,

Nu är det en dag kvar till vårterminens början, och jag vet inte om jag vilat klart egentligen. Många som inte har lov kan nog tycka att det är underligt, men när jag tänker tillbaka på den termin som varit så vet jag att jag aldrig hade orkat köra igång igen utan ett riktigt jullov. Vi har ju dessutom jobbat in det, för den här gången med råge. Men nu är det dags och det blir nog bra. När man väl kommer igång så är det ungefär som ett gammalt ånglok, lite segt och trögt i början men sen ångar det på. Visslan tjuter.

Kroppen är på gång också, varmare än någonsin. Jag kör spinning så svetten sprutar men försöker hitta andra träningsformer också, det blir lite ensidigt. Men knäna gillar det, de tycker mindre bra om andra övningar som kräver "sidosteg". Och sådana vill vi ju inte hålla på med längre.

Målet, eller om det är visionen, är fortfarande att bli Smal, Snygg och Framgångsrik. Så jag tränar på, läser recept i Måbratidningar och funderar på rätta frukosten. Samt längtar efter tillståndet Förnöjsam. Så länge nöjer jag mig med att bli bara lite snabbare på cykeln, lite segare uppför och en smula gladare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela