TantAugusta

Precious

Publicerad 2011-05-08 00:23:00 i Allmänt,

Återkommande tankar är dem om styrkan och viljan, det som håller oss uppe. På cykel, just idag på den nyaste cykel jag någonsin äntrat. En vacker och stilig formfulländad sak i mattlackerad karbon. Man känner sig väldigt stark och snabb på en sådan. Det till och med kräver lite av klädseln, det känns inte rätt att ta på sig den noppigaste cykeltröjan.

Så kommer jag hem, duschar och äter en ungmömiddag med pasta (! - inte ofta, men jag orkade inte bry mig idag) med svamp och vitlök. Sedan ser jag et program på tv om personer som får sina drömmar uppfyllda för att de är så fantastiska. Inte drömmarna alltså, utan personerna. Och det är de, ödmjuka människor som gjort så mycket för andra.

Vem kom på det ordet förresten, och hur länge gäller det? Ungmö. Jag är inte så förbaskat ung längre, även om jag tror det när jag klättrar i hinderbanan. Och var kommer -mö ifrån? Det är misstänkt likt ljudet från en kossa som tycker att det är dags att mjölka. Oavsett var, hur och varför så är nog de flesta överens om att det inte är så positivt laddat.

Sedan ser jag filmen Precious och tycker mig ha haft en paradisisk uppväxt. Men känner igen mig i en del känslor. Som jag dövar med att ta på mig nya spandexkläder i morgon och köra några mil till. Och det är ju bra det.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-05-09 22:48:15

Ungmö håller samma klass som fröken tycker jag. Fast det är sällan man hör något av de orden alls. Kan du inte bara vara Bitte? Med "världens bästa" som enda titel? :D

Postat av: Tantaugusta

Publicerad 2011-05-15 14:03:42

:-D Med en vän som dig är det faktiskt väldigt lätt att känna sig så!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela