TantAugusta

Annat tramp

Publicerad 2012-08-31 16:37:00 i Allmänt,

 
Jag fick lunchträna idag igen, underbara lyx! Det är nog bäst att passa på, det lär inte bli en vana tyvärr. Man har ju liksom ett jobb som ska göras och det som ska göras på fredagar görs helst före och under lunch.
På vägen från träningen regnade det som det normalt gör på Ride of Hopes sträcka Göteborg - Skövde. Normalt för att det gjort det under alla 5 åren som "Riden" gått. Det vill säga ymnigt, våldsamt och utan avbrott. Dessutom lite snett från sidan så att det är i princip omöjligt att undkomma oavsett vilken sida man vänder till.

Det var alltså ner i bocken med huvudet, fast utan cykel. Jag fegade ur i blötan och tog bussen. Då finns det möjligheter att se lite mer av vad som finns under skosulorna. Bland hundskit och cigarettfimpar så kunde jag urskilja ett och annat skrutt, tuggummi förstås och ett kvitto. Och brunnslock. De som man som liten tjej bestämt trampade på om det var ett K och som man bestämt undvek om det var ett A. K, stod för kärlek - men vad A stod för kommer jag inte ihåg. Det var väl inte så viktigt.

Just idag trampade jag hårt på bägge två. På K av en annan anledning, på A för en eventuell blivande anledning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela