TantAugusta

Färdigpimpat för i år?

Publicerad 2012-03-29 22:33:28 i Allmänt,



Nu är Fritz-Ibra klar för våren, och med lite tur så får han följa med till Mallorca om några dagar. Jag är väldigt sugen på att prova de nya (fast med några år på nacken, dock aldrig använda) hjulen med tubdäck. Så nu är jag en av de coola som kör omkring med punkagucka i bakfickan, ungefär så tufft som snusdosan var i bakfickan på killarna på högstadiet. Jag måste nog anlägga en lite ballare gångstil också, typ Macahan?

Riktigt roligt är det i alla fall, även om det nog är svårt för de ickecyklande att förstå fascinationen över den lätta karbonen och den välklädda styrlindan. Det susar fram lite fortare, det viner lite om hjulen och själv känner man sig som om man svävar fram över dansgolvet i en virvlande vals. Fast rakt fram, då.

Livet har de sista veckorna varit en transportsträcka fram till vårens Mallisresa, och på grund av den har veckorna varit lite för innehållsrika och med arbete välfyllda än vad som är hälsosamt för hjärnan. Så jag tar det lite lugnt några kvällar, tränar inte ens, men hämtar lite energi genom att rensa i röran och vattna mina tre blommor.

Och tittar på Fritz-Ibra - och blir alldeles varm i hjärtat. Visst blev det lite skillnad?

Kommentarer

Postat av: Mikael

Publicerad 2012-04-20 07:13:22

Snygg! Saknar en "före-bild" i samma position för att riktigt kunna jämföra :)

Postat av: Tantaugusta

Publicerad 2012-04-20 10:12:20

Jag tycker bilden innan var i väldigt lika position. Eller vill du ha en inomhusbild på den också? :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela