TantAugusta

Tillbakablick?

Publicerad 2012-09-21 10:02:00 i Allmänt,

 
Man kan ju inte låta bli att undra vad "hon" tänkte, den där tjejen, med den allvarsamma blicken. Och vad var det som fick fotografen, troligen min far, att ta just den bilden just då. Ålder? Jag gissar på ca tre år. När jag var tre år gick jag ensam för första gången 2,8 km upp till morfars, utan någons vetskap förstås. Självständig och äventyrlig. Ensam och stark.
 
Livet gick vidare och jag kommer ihåg min 30-årsdag med glädje och värme - det var en överraskningarnas dag där mina vänner gjort dagen till en av de mest minnesvärda i mitt liv. Det var riktigt roligt och faktiskt skönt att fylla 30 och jag kände själv stor tillfredställelse över att slippa unga, osäkra, vilsna och smärtsamma år. Jag var fylld av tillförsikt över att det skulle komma, det där stora, det där fina, det där livet som skulle bli så bra.
 
Så fyllde jag plötsligt 40, hur fort det gick och hur mycket mindre uppmärksammat det blev. Min önskan var att jag hade kunnat bjuda på en stor fest för tidigare nämnda vänner, men ekonomin var sämre än den varit vid 30 - så de planerna fick skjutas på framtiden. Framtiden ja, jag hade fortfarande stor tillförsikt att det skulle komma, det där stora, det där fina. Som skulle bli så bra.
 
Nu är jag med stormsteg på väg mot 50. Jag har för längesen insett att man inte ska vänta på det stora, det fina och det som ska bli så bra. Den gamla klyschan stämmer; att de dagar som kom och gick, var och är livet. Man ska inte vänta. Man ska inte förvänta. Man ska älska sig själv. Man ska inte låta dålig energi komma nära. Man ska bry sig. Om. Då är det stort, då är det fint - och det är det som är så bra.
 
Men jag hade gärna velat våga vara mera kär.

Kommentarer

Postat av: juno

Publicerad 2012-09-28 21:22:33

Även 50-åringar får kan vill bli tokkära ♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela