TantAugusta

Lite mycket av allt

Publicerad 2013-04-20 08:22:00 i Allmänt,

Det har gått en vecka sedan hemkomsten från mitt kära Mallorca, och avfärden därifrån blir tyngre för varje gång. Det har olika anledningar, men först och främst - vem vill lämna doften av mandelblom, jasmin och vildraps, synen av blommande ängar och de vackra bergen - och byta det mot ett grått och kallt Sverige? 
 
Jag har haft en fantastisk vistelse där i år. Som guide/ledare är det ett väldigt trevligt arbete om man har med trevliga människor att göra under dagarna. Och så blev det! Vilken klunga jag fick köra omkring med! Plötsligt blir livet så enkelt och allt annat läggs på hög nånstans för att gradvis vakna upp när man landat hemma igen. För mig kan det ta sin tid, kanske för att jag inte vill. 
 
Men det blev en hård rivstart, jag har som vanligt inte bara jobbet att sköta utan lever livet hårt, högt och hastigt. Höstens nära-väggen-varning har fallit i glömska men jag inser att det kan vara klokt att tänka lite på den i alla fall. Även om allt jag just nu gör är väldigt roligt så ska det finnas energi till det också. 
 
På grund av olika engagemang så finns inte tid för en del andra viktiga saker. Och det bekymrar mig. Jag har mist en del för mig tidigare i livet viktiga vänner och det är inte en bra sak. Men när man lever så olika liv så är det svårt att hitta tillfällen och tid, och som ensamstående så blir man kanske lite egoistisk med tiden. För att det är det man har. Tid att göra det som är viktigast och värdefullast för en, just här, just nu. 
 
Jag önskar att jag skulle räcka till för mer, men det gör jag inte. Då brakar det. Att fördela tiden så bra som möjligt för att livet ska kännas så värdefullt som möjligt blir viktigare och viktigare ju äldre jag blir. Något vi kan vara helt säkra på är att det tar slut en dag, och det kan vara långt bort - men också om inte alltför länge. Jag satsar på att bli en alldeles outhärdligt hurtig 90-åring, även om det statistiskt inte är troligt på grund av mina gener. Men bryta mönster  är ju kreativt och kul, och jag gör det gärna.
 
Och här är adressen till min andra blogg som kommer finnas fram till slutet av juni. 
http://www.bicycling.se/blogs/bittehaf/index.htm
 
 
Är det konstigt att man längtar bort nångång....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela